sobota 27. září 2014

Chia lívance

Krásné sobotní dopoledne.
Je tu víkend, na který se těším už od pondělí a abych si ho zpříjemnila, rozhodla jsem se po dlouhé době udělat na snídani lívanečky, a ne ledajaké, ale rovnou s chia semínky.
No, povedly se líp, než jsem čekala, takže se s vámi podělím o recept :)


Chia lívanečky (1-2 porce)
- 130g ovesné mouky (pomletých ovesných vloček)
- 1 vejce/2 bílky
- 2 lžičky (6g) chia semínek + asi 75ml horké vody
- 1/2 banánu
- 2 lžíce jogurtu
- 1/2 lžičky sody
- 1/2 lžičky prášku do pečiva
- asi 150ml vody
- koření, případně med/sirup na doslazení

Chia semínka jsem si zalila horkou vodou, aby nabobtnaly a utvořily gel. Banán jsem pořádně rozmačkala, přidala vejce/bílky, nabobtnalá chia semínka, jogurt a pořádně rozmíchala (nemixovat!). V jiné misce jsem si smíchala ovesnou mouku s práškem do pečiva a sodou a přidala k mokré směsi. Postupně doléváme vodu a promícháme. Pak už jen na pánvi tvoříme lívanečky, nazdobíme a jdeme jíst!







Kdo má radši sladší, doporučuji přisladit. Případně můžete přidat i koření (skořici/perníkové). Jsou to moje asi nejpovedenější lívance, krásně nadýchané, žádné žvýkací :)
S čím je jíte vy?
K.

Žádné komentáře:

Okomentovat