sobota 18. října 2014

Řepové brownies s dýňovým přelivem

Krásný sobotní večer!
Podzim se nám projevil už i na počasí. Je zima, hnusně, pořád prší a nálada... no na nic.. Ale abych si jí vylepšila, zkusila jsem něco upéct. A jelikož mi zbyl kus dýně, musela jsem nějak zakomponovat i dýni. Pak jsem chtěla už dlouho zkusit brownies z červené řepy. A nakonec jsem vykouzlila koláč, který je plný zeleniny, bílkovin a vlákniny. Obávala jsem se, jak se mi povede, ale vyšel na 1! Tady je recept:


Řepové brownies s dýňovým přelivem

Těsto:
- 200g červené řepy
- 1 vejce
- 50g mouky
- 35g holandského kakaa¨
- 50ml podmáslí/kefíru
- 1 velký banán
- 1 lžička sody
- 1 lžička prášku do pečiva

Náplň:
- 150g tvarohu
- 150g dýně (použila jsem hokkaido)
- 1 vejce
- 1 lžička medu

Postup:
Dýni a řepu uvaříme (asi 15 minut). Uvařenou řepu dáme do mixéru, přidáme vše ostatní na těsto a rozmixujeme. Dáme do formy vyložené pečícím papírem a rovnoměrně rozetřeme. Dýni rozmačkáme vidličkou, přidáme tvaroh, vejce a med, pořádně promícháme a dáme na těsto. Špejlí utvoříme mramorování a dáme péct do trouby na 180°C asi 30-45 minut dokud se nebude těsto lepit ke špejli. Po vychladnutí nakrájíme.

Před úpečením


Po upečení - krásně to vonělo :)

A půlka jako část dnešní snídaně, ke které nemohla chybět ani #mojeovesná

Zblízka :)


zbytek s #mojeovesná s banánem a máslíčkem


Brownies vyšly parádně, až budu mít znovu dýni, udělám je znovu, tentokráte z dvojnásobného množství těsta a zkusím je dát do formy na chlebíček. Určitě můžete použít místo banánu vejce, ale bude potřeba tam dát třtinový cukr, med nebo jiné sladidlo, aby to nebylo moc hořké. Určitě by šlo přidat i arašídové máslo či ořechy :)
Určitě to zkuste, je to dobré, zdravé a výživné :) Až zkusíte, napište jak chutnalo :)
Hezký zbytek večera.
K.

4 komentáře:

  1. Ahoj.Chcela som sa opýtať dá sa dyňa nahradiť niečim ?? Alebo vynechať?? :D ďakujem ;) PS:máš úžasné recepty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli nemáš ráda dýni tak jí vynech, dej tam celý tvaroh a ještě trošku ho doslaď :) jinak děkuju ;)

      Vymazat
  2. Včera jsem udělala už podruhé (z dvojité dávky) a je to opravdu lahoda! Navíc úplně zdravá:3:) už mizí druhý plech..:D

    OdpovědětVymazat