úterý 6. září 2016

Recept: Veganské skořicové uzle s povidly

Krásné ráno!
V neděli se prý nic nedělá, ale já to mám asi jinak. Upekla jsem tyto veganské uzle a jelikož chvála přicházela ze všech stran, rozhodla jsem se, že se s vámi musím o recept podělit.
Věřte mi, jsou těžce návykové!


Veganské uzle s domácími povidly
- 280g špaldové mouky (použila jsem typ 1050 z Lidlu)
- špetka soli
- skořice
- 30ml javorového sirupu
- 30g kokosového oleje
- 1/2 hrnku rostlinného mléka
- 1/2 sáčku sušeného droždí

- 190g domácích povidel
- rostlinné mléko na potření

Nejprve si připravíme těsto. Mouku prosejeme se solí a skořicí. Sirup s mlékem a olejem zahřejeme přibližně na teplotu lidského těla, přidáme droždí a tuto směs nalijeme k mouce. Vypracujeme pružné těsto, které necháme na teplém místě hodinu kynout.
Po hodině si z těsta vyválíme obdélník, který pomažeme povidly a přehneme na třetiny. Těsto následně rozřežeme na 8 pruhů (nebo spíš proužků), které zakroutíme a následně obmotáme kolem ruky do tvaru uzle (jak umotat uzle). Přendáme na plech vyložený pečícím papírem a necháme ještě dalších 30 minut kynout (nejlépe v mírně vyhřáté troubě.
Následně vyhřejeme troubu na 200°C, uzle pomažeme rostlinným mlékem a pečeme ve vyhřáté troubě 15 minut.
Po upečení necháme vychladnout a skladujeme v uzavíratelné dóze.

TIP: koření v těstě a náplně můžete obměňovat dle libost - z koření použijte např. perníkové koření, pumpkin pie koření, kardamon a další. Z náplní je dobrá jakákoli jiná marmeláda, nutella a jiné pomazánky.
Před podáváním můžete uzle rozehřát a poklást kokosovým olejem.
Dobrou chuť!
K.


noční svačinka: dva kousky padly hned po udělání, v rámci doplnění sacharidů :3

snídaně: dva uzle s kokosovým olejem a vanilkovým tvarohem

2 komentáře: