sobota 23. srpna 2014

Podzimní batátový chlebíček

Zdravím!
Nevím jak to cítíte vy, ale na mě už jde podzim. Počasí není venku už nic moc, sluníčko tolik nehřeje, dny se nám krátí a všechno naznačuje příchodu podzimu a to je teprve srpen! No a když už mám tu podzimní náladu, řekla jsem si, že zkusím upéct něco s nádechem podzimu jen se přiznej, nechce se ti učit! a dala se do pečení. A jelikož mám doma batáty už od začátku července a je potřeba je pomalu ale jistě začít spotřebovávat, padla volba na ně a s trochou experimentu mi vyšel tento vláčný chlebíček s vůní perníku.


Podzimní batátový chlebíček
na jeden chlebíček (forma o průměru cca 25x11 cm)
- 1 střední sladkou bramboru (asi 250g)
- 150g ovesných vloček
- 190g (sklenička) jablečné/meruňkové přesnídávky (nebo domácí jablečného pyré)
- lžička perníkového koření
- 1/2 balíčku prášku do pečiva

Batát oloupeme, uvaříme a rozmačkáme/rozmixujeme na kaši. Přidáme přesnídávku, koření, ovesné vločky pomleté na mouku, prášek do pečiva a pořádně promícháme. Dáme do formy na chlebíček vyložené pečícím papírem a pečeme v předehřáté troubě na 175°C asi 75-90 minut.






A takhle jsem si ho vychutnala na svačinku:


s jogurtem, arašídovým máslíčkem a naším jablkem

Díky ovesným vločkám je hutný a s nějakým tím jogurtíkem/tvarohem/kefírem dobře zasytí.
A co vy a podzim? Máte už podzimní náladu? A co nejraději pečete s podzimním nádechem?
K.

2 komentáře:

  1. Ahoj :) dneska jsem zrovna pekla podzimní jablečný chlebíček s javorovým sirupem. Ten tvůj vypadá hodně dobře. Na sladké brambory se chystám už dlouho. Jinak podzim ještě nechci! :D V září se chystám ještě se školou do Itálie, tak snad trochu tepla ještě přivezu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Na jablečný se chystám taky, snad bude taky chutnat :) No já taky nechci podzim! Je ještě srpen :D To doufám, že přivezeš, a užij si to ;)

      Vymazat