pondělí 6. dubna 2015

Celozrnný tvarohový mazanec

Krásné Velikonoční pondělí.
Vajíčka nabarvená, linecké upečené, mazanec si hoví v břiše a já už jen čekám, až přijdou koledníci s pomlázkou (abych neuschla, že..). Letos trávím Velikonoce po dlooouhé době zase pořádně doma. Je to takový nezvyk, vždycky jsem byla pryč se skautem a Velikonoce si pamatuji ještě jako malé dítě (cca 8-9 let zpátky). Ale letos je to zase skoro takové, jako když jsem byla malá :) Jen mazanec u nás nikdy moc nebyla a když jsem viděla recept na jeden tvarohový v časopise F.O.O.D., bylo jasné, že ho zkusím. S malinkou úpravou (nahrazením části hladké mouky za celozrnnou) jsem ho včera upekla a povedl se náramně :)


na 1 velký mazanec:
- 550g hladké mouky (já dala půl na půl s celozrnnou) + na podsypávání
- 90g třtinového cukru
- 25g čerstvého droždí
- 200-250ml teplého mléka
- vanička měkkého tvarohu
- 2 vejce + na potření
- plátky mandlí, rozinky


V malé misce smícháme lžíci cukru, droždí a trochu teplého mléka. Necháme vzejít kvásek.
V míse smícháme mouku s vejci, tvarohem, zbylým cukrem, mlékem, pokud dáváme tak i předem namočené rozinky a nakonec vzešlý kvásek. Vypracujeme těsto, které je mírně lepivé, ale pružné a drží pohromadě (případně podsypeme trochou mouky). Necháme na teplém místě asi hodinu kynout.


Zapneme troubu na 170°C. Těsto přendáme na pomoučněnou plochu, kde ho propracujeme a vytvarujeme větší bochánek. Ten přendáme na plech vyložený pečícím papírem, potřeme rozšlehaným vejcem a  necháem ještě 15 minut kynout.


Poté znovu potřeme vejcem, posypeme plátky mandlí a dáme péct dozlatova asi na 30-45 minut (pokud začne rychle hnědnout, tak ho překryjeme alobalem). Po upečená necháme vychladnout.
Dobrou chuť a krásné Velikonoce! K.



snídaně: celozrnný tvarohový mazanec s arašídovým máslem, banánem a kakaem
(ve společnosti vajíček - normálních i lineckých - pro koledníky)

trochu toho #closeup :)

4 komentáře:

  1. Vypadá skvěle!:) Já měla od babičky a byl výborný!

    OdpovědětVymazat
  2. Já žádný neměla a celkem lituju, že jsem se na to vykašlala.. dala bych si krajíc s domácí marmeládou. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já ho právě neměla léta, u nás nikdy moc nebýval, tak jsem si ho udělala :) a s marmeládou taky mňamka!

      Vymazat