čtvrtek 30. dubna 2015

Ovesné (chia) lívance na několik způsobů

Lívance.. kdo by je neměl rád? A obzvlášť když jsou zdravé (a dobré)!
Už začíná období, kdy nadvládu kaší vystřídaly i jiné snídaně (lívance, buchty, cereálie, tousty, mugcaky, ...) a kaše sice je, ale ne na denním pořádku (o to víc si ji užívám :) )
V minulých cca dvou týdnech jsem dělala hned několikery lívance - dvoje s chia semínky a bez nich. Dneska se s vámi podělím se základními recepty :)



Základní recept - s chia semínky
- 80g ovesných vloček, mletých
- 10g chia semínek + 100ml horké vody
- 1 vejce
- 2 lžičky jogurtu
- 100ml vody
- špetka jedlé sody

Chia semínka necháme s horkou vodou vytvořit gel. V misce smícháme ovesné vločky, sodu, vejce, vodu a jogurt, přidáme gel z chia semínek a zamícháme. Lžící poté tvoříme na pánvi lívanečky.

Základní recept - ovesné lívance
- 100g ovesných vloček, mletých
- 1 vejce
- 2 lžičky jogurtu
- 150ml vody
- špetka jedlé sody

Vše smícháme a lžící tvoříme na pánvi lívanečky.
tip: pro nadýchané lívance bílek vyšlehejte se špetkou sněhu ;)

A teď už moje verze:
1) ovesné chia lívance se skořicovým jablíčkem

Potřebujete: základní těsto na chia lívance, bílý jogurt, 1 jablko, skořici, vodu
-> Lívance uděláme podle receptu. Jablíčko nakrájíme, dáme na pánev, zasypeme skořicí, zalijeme vodou a necháme podusit (dokud se voda nevypaří). Uděláme z lívanců věž, polijeme jogurtem a navrch dáme jablíčko.

snídaně: ovesné chia lívance se skořicovým jablíčkem + flapjack

ovesné chia lívance se skořicovým jablíčkem

2) ovesné chia prokládané banánem s jogurtem a malinami
Potřebujete: základní těsto na chia lívance, banán, mražené/čerstvé maliny, bílý jogurt, mandlové plátky
-> Uděláme lívance, které prokládáme kolečky banánu (jahod), polijeme jogurtem, ozdobíme malinami a posypeme plátky mandlí.

snídaně: ovesné chia lívance prokládané banánem s bílým jogurtem, malinami a plátky mandlí + celozrnná aronia (je top!)

ovesné chia lívance prokládané banánem s bílým jogurtem, malinami a plátky mandlí


večeře: cuketové ovesné lívance s bílým jogurtem a arašídovým máslem v nové srdíčkové misce
3) ovesné s cuketou, jogurtem a arašídovým máslem
Potřebujete: základní těsto na ovesné lívance (množství se dá vydělit 2 na "normální" snídaňovou porci :) ), cuketu, arašídové máslo
-> do základního těsta přidáme nahrubo nastrouhanou cuketu (tolik, kolik je vloček) a případně koření. Opečeme a ozdobíme jogurtem a arašídovým máslem.



Jaké lívance máte nejraději? Ovesné či jiné? A s čím je dáváte nejraději?
Jinak mám na vás otázku, o čem by měl být podle vás další článek (nejídelní; něco, co by vás zajímalo)? Jeden chystám, ale bude to asi na dýl, než všechny svoje myšlenky sesmolím do smysluplného článku (z oblasti ppp), takže budu ráda za všechny návrhy :)
vaše K. :*

6 komentářů:

  1. Jééé :3 Zrovna dnes jsem měla na snídani lívanečky (tedy spíš trochu trhance, ale to na chuti nic nezmění :P ) a toto ..Mmmm, dala bych si :D Ne, opravdu, nádherné :)
    Já si dělávám buď banánovo ovesné nebo proteinové, ale jak se tak koukám, zkusím i Tvoje :3

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ne každý den je posvícení, ale hlavní je, že to chutná! :)
      děkuju ;)
      banánové mám taky moc ráda, akorát jsem chtěla zkusit i jiné :) a protein jsem zatím nikdy neměla, ale někdy ho už musím koupit! :)

      Vymazat
  2. Tak ty jsou :)) Já si dělám jen z 50 g mouky, ale asi přidám, protože mi to už nestačí :D vždycky to dojídám na svačině :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) já taky začínala na 50g, ale to mi právě potom už nestačilo :D

      Vymazat
  3. Přesně tak!:) jsi pro mě velká inspirace :) Líbí se mi, že nejíš jen ultra clean věci, ale prostě vše, na co máš chut :) a tak to má podle mě být!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím! Jinak by ten život stál za prd ;) děkuju :*

      Vymazat