sobota 11. dubna 2015

Ovesný koláč s tvarohem a banánem

Krásné ráno!
Moje nejoblíbenější ovoce? Jednoznačně banány. Když doma žádný není, tak jsem celá nesvá. A co je nejlepší udělat z banánů? Přece nějaký super koláč, který je zdravý a navíc plný bílkovin :) Inspirovala jsem se u @lendulinek na instagramu (s malými úpravami).
Snažím se každý víkend něco upéct, jednak proto, že mě to baví a taky proto, že když potřebuju jít do školy dřív nebo někam jinak, tak to jen sbalím a sním po cestě :)
Ale dost žvástů, jdeme na recept!
budete potřebovat:
- 120g ovesné mouky/mletých ovesných vloček
- 30g kakaa/karobu
- 20g nastrouhané hořké čokolády
- 2 velké/4 malé banány
- 2 vejce
- vaničku tvarohu
- 1/2 lžičky prášku do pečiva


Vločky rozmixujeme na mouku, přidáme kakao/karob, nastrouhanou hořkou čokoládu, prášek do pečiva a promícháme. Z banánů odkrojíme 16 koleček (ty přijdou na ozdobu) a zbytek rozmačkáme na kaši.


Rozmačkané banány přidáme k suché směsi. Žloutky oddělíme od bílků a přidáme je do těsta spolu s tvarohem. Promícháme.


Z bílků vyšleháme sníh, který lehce zamícháme do těsta. Těsto dáme do formy (já mám silikonovou, normální buď vymazat nebo vyložit pečícím papírem), ozdobíme kolečky banánu a dáme péct do vyhřáté trouby na 175 na cca 35 minut. Po upečení necháme vychladnout a nakrájíme.




Co vy a banány? Máte je rádi? A co (ne)tradičního z nich nejraději děláte? :)
K.

6 komentářů:

  1. Banány mám moc ráda, ale v pečení moc ne, dávám přednost té syrové formě.
    Líbí se mi tvoje pečící forma. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Banány jsou moje nejoblíbenější ovoce, v pečení ho používám nejčastěji na oslazení :) (hlavně je to pak víc vláčnější :) )
      děkuju :) já si ji nemůžu vynachválit!

      Vymazat
  2. Já banány přímo miluji a taky jsem nesvá, když docházejí ! O tom, jaká jsem, když není doma ani jeden, radši ani nemluvím :D Ještě donedávna jsem jedla 2 denně, ale teď jsem je musela omezit, protože jejich cena je nějak vysoká :-/ Já mám banán nejraději na kaši nebo na wafle, ale takový banánový chlebíček taky miluji ! Dlouho jsem nic nepekla, ale tohle vypadá vážně lákavě, určitě vyzkouším :) Budu ale zřejmě jediná, kdo to bude doma jíst- mamka nemá ráda kakao a taťka nejí zdravá jídla :D
    http://lucyshealthylifestyle.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. proto se tomu snažím předejít :D taky jsem si všimla, že jsou teď pořád kolem 30 kč/kg, takže jsem vždycky ráda, že najdu nějaké ve slevě, sice trošku pomačkané, ale mám trik, díky kterým vydrží déle a nezčernají :) mňam, mňam, mňam, chtělo by to udělat zase vafle a kaši taky! a nejlíp s banánem! a arašídovým máslem! (chci snídani :D ) tak pak dej vědět, jak chutnalo :) u nás taky z 99% co (si) upeču, to si taky sním :/ :D (a přitom je to táááák dobrý!)

      Vymazat
  3. Určitě si ho někdy upeču, vypadá úžasně! O.o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju :) já ho ani ne po týdnu pekla znovu :D :)

      Vymazat